• الصلاة القادمة

    الظهر 19:35

 
news Image
Sep 18 19 at 01:16 PM

احتل هاشتاج "#الرحيل_ياسيسي_أو_النزول_للشارع" قائمة الأعلى تداولا على موقع تويتر، اليوم، للمطالبة برحيل السيسي، تزامنا مع دعوات التظاهر التي أطلقها المقاول ورجل الأعمال "محمد علي".

ودعا المقاول ورجل الأعمال "محمد علي" إلى مظاهرات ووقفات احتجاجية ضد النظام يوم الجمعه، وتوعد السيسي بإسقاطه وإشعال ثورة جديدة ضده.

وكتب محمد علي: قبل ما تمشي لازم تتحاسب علي بيعك لتيران وصنافير وبعد اذن حاكم السعوديه تيران وصنافير هترجع كل شبر في ارض بلدنا لازم يرجع.

وقال احمد البقري: هدم استديو قناة النيل للرياضة المملوكة للدولة، والقناة لن تذيع بطولة الدوري هذا الموسم، والاكتفاء بنقل المباريات على قناتي أون سبورت وتايم سبورت المملوكتين لجهاز المخابرات العامة! الجيش في عهد #السيسي أصبح دولة فوق الدولة..

وقال ويزري: مصر مش هى السيسى جيش مصر مش هو السيسى مؤسسات مصر مش هى السيسى رحيل السيسى مش هيوقع مصر ولا جيش مصر.

وعلق عبدالمؤمن درويش: تذاكر يا هانم تذاكر يا بيه هتدخل بعيل تحاسب عليه جميع اللي ماتوا عيالي الصغار جميع اللي عاشوا ملوك القمار!

وغرد وليد " شوف يا شعب انا هنزل يوم الجمعة علشان أطالب بحقي وحق الأجيال القادمة في معاملة كريمة وحياة ادامية ولو محدش نزل مش عايز حد ييأس لأننا عملنا حاجة مهمة كفاية اننا عرفنا أن المشكلة مش في البلد المشكلة في الإدارة وصوتنا طلع واتسمع وهيعلوا له ألف حساب #الرحيل_ياسيسي_او_النزول_للشارع.

 

أضف تعليقك