• الصلاة القادمة

    الفجر 11:45

 
news Image
Sep 13 20 at 02:28 PM

دشن رواد "تويتر" هاشتاج حمل اسم "#الحل_في_ايد_الشعب"، مواصلين التفاعلات الإلكترونية الرافضة لحكم الانقلاب العسكرى، مطالبين بالاتحاد للخلاص من العصابة الحاكمة لمصر.

وكتب رجل الأعمال محمد على كتب على حسابه: السيسي الفاجر بيعمل مشروع الكيان العسكري "الإكتاجون" جوا العاصمة الإدارية عشان يحصن نفسه هوا ونظامه بمليارات من فلوس الشعب المصري ولسه بيهد بيوت الغلابة وبيشردهم وبيرميهم في الشارع. #الحل_في_ايد_الشعب #انزل_20_سبتمبر

وغرد عبد الملك واضعا صورة المنقلب السيسى: كل اللى حصل من ٢٥ يناير  حتى ٣٠ يونيو  خطة من الجيش والمخابرات .عشان  الرمة ده يوصل للحكم. ويخلص علينا وعلى البلد. دى الخلاصة يبقى #الحل_في_ايد_الشعب.

أما الناشط أحمد البقري فعقب على القرار الانقلاب الجديد فكتب: الجنرال كامل الوزير الذي أصدر قرارا بإعفاء القوات المسلحة والشرطة من دفع تذاكر القطارات، هو نفس الشخص الذي رفض توسل سيدة مصرية بأن يمنحها اشتراك لمرافقة ابنها المصاب بالتواحد للطبيب لان  ليس معاه 5 جنيهات ثمن التذكرة، قالها معكيش متركبيش!! نظام قاتل فاشي #الحل_في_ايد_الشعب

وتساءل القيصر "هل سيثبت المصريين للعالم أنهم شرفاء ولا يريدون أن يحكمهم عميل وظالم؟؟؟" 

ابتسام فاروق وضعت صورا من كوارث المنقلب وكتبت.. حال مصر في السبع سنين العجاف. #الحل_في_ايد_الشعب

وكتب مغرد: الحل في ايد الشعب يعني إنك تحرر نفسك وتعلنها ثورة يعني فعلاً قادرين نعملها يعني عيب نكون بلد الـ 7000 سنة حضارة ومش عارفين نخلص بلدنا من اللي ناهبين خيرها وثروتها ومخلِّينَّا ضايعين فيها وبعد ما كانت مصر أم الدنيا وفي سابع سما العسكر نزلوها سابع أرض #الحل_في_ايد_الشعب.